70 203 206

Gallup: op mod 30% af skærmbriller fungerer ikke optimalt

Det viser sig desværre at alt for mange indkøbte skærmbriller IKKE virker optimalt = dårligt arbejdsmiljø/pengene ud af vinduet og negative konsekvenser.

Gallup har lavet en undersøgelse af skærmbrugere:

FAKTA Gallup undersøgelse for skærmbrugere:

  1. 9% oplever hovedpiner, synet spiller en rolle her
  2. 14% oplever smerter nogle gange om ugen 6% oplever varige smerter. Det påvirker 16% af de adspurgte i arbejdstid og dermed effektivitet.
  3. 4% har været fraværende mellem1-7 dage, 12% haft behov for medicin og 14% haft kontakt med læge gr smertet bl.a. i skulder og nakke.
  4. 15% oplever øjengener og 25% oplever gener i nakke og skuldre. Ser vi ikke optimalt bruges nakken forkert.
  5. Op mod 30% af de leverede skærmbriller fungerer ikke optimalt og udløser derfor gener. (FAIR Erhvervsoptik brugerundersøgelse)

 Besparelser i budgettet ligger ofte på 20-30%. vi tjener os selv hjem.

Roser fra vores kunder, der har set effekten af vores uvildige helhedsorienterede arbejde

Franz: Tak for god betjening

Vi står på hænder for at yder vores ypperste hver gang og det lønner sig:

Hej, jeg har lige haft en konsultation hos Mette.
Jeg vil gerne sende en tak for god betjening. Mette ydede en meget kompetent vejledning i en dejlig positiv tone. Det kunne næppe gøres bedre.
Jeg deler min oplevelse med mine kolleger og den lokale arbejdsmiljøorganisation.
Venlig hilsen
Franz

Christoffer: Stor ros til Mette for hendes tilgang til min synsprøve

Kære Pia,

Efter at vi har samarbejdet en del år, fik jeg mulighed for at få foretaget (endnu) en synstest ved mit skrivebord; og blev endnu en gang bekræftet i, at dette koncept giver super god mening – både

  • økonomisk (vi får sorteret dem fra der tror de skal have skærmbriller, men have noget andet),
  • ergonomisk (god rådgivning om sidde-stilling – som jeg ikke lige have forventet at få i forbindelse med en synstest) og
  • praktisk (hvis kandidaten lige gad at møde op til aftalt tid, så er det kanon at det foregår i arbejdstiden og på pladsen).

Og Pia, stor ros til Mette for hendes tilgang undervejs i synsprøven. Jeg følte mig godt håndteret og var tryg undervejs i processen; også selvom min forfængelighed blev udfordret undervejs.

Tak for en god oplevelse og service. Dette bekræfter mig i, at vores samarbejde på ingen vis skal stoppe.

God dag til jer begge!

Med venlig hilsen / Best regards,

Christoffer

Diverse rosende ord

  1. Min kære chef skal selv have nye skærmbriller og har derfor haft besøg af Jer. Hun roste seancen og syntes at den blev udført meget kompetent. Hun er derfor heller ikke i tvivl om at de penge vi bruger på ordningen, er givet rigtig godt ud. Jeg oplyste hende samtidig om, at jeg har opgjort reduktion i antallet af rekvisitioner for 2015 til 20 % så det blev jo hun også glad for at høre.
  2. For mig har det ’blot’ handlet om at give et rigtigt godt råd videre. Jeres koncept er super gennemtænkt, og hjælper os i HR meget i hverdagen. – når man så i øvrigt altid møder kompetente og behagelige skærmbrille konsulenter, gælder det da bare om at dele ud af de gode oplevelser.
  3. Tak Pia, du er altid klar til at rykke ud og give topprofessionel service 🙂
  4. Jeg er meget imponeret, jeg fik selv brilletjek og kunne konstatere at den skærmbrille firmaet har betalt +3000 for ikke var en skid værd!! Lotte ringede til Profil optil ( hvor sejt er det lige ) – og de kunne jo ikke rigtig forklare hvorfor de havde givet mig en brille der ikke hjalp mig.
  5. Lotte er imødekommende, sød, tillidsvækkende og kan sit fag, en meget god oplevelse. Jeg har samlet lidt tilbagemeldinger – og vil afrapportere til ledelsen og forhåbentligt få lov til at book tilbagevendende check.
  6. ”Jeg var vild med brilledamen. Hun var grundig. Meget vidende. Og realistisk. Skønt at få understøttet mine bange anelser men samtidig få nedtonet dem ;-)”
  7. ”Jeg synes hun var fin til at vejlede og gå i dybden med tingene. Selvom jeg ikke skulle bruge læsebriller, så kom hun med nogle andre gode fif. ”Jeg hun var god, en meget hurtig test og jeg syntes hun har sat mine skærme meget langt ned”
  8. Tak for de øvrige besøg med fine konstruktive tilbagemeldinger, som medarbejder og leder kan gå videre med i forhold til indretning af arbejdspladsen mv.
  9. Vi har været MEGET glade for erhvervsoptikerens besøg 😊 Mange tak, det er så fint, og dejligt med en så dygtig og professionel samarbejdspartner i ”ryggen” 😊
crossmenuchevron-down